Feber

2011-03-15 @ 19:37:48

Idag så var det ju dags för Viola att ta kort hos en fotograf, men när jag tog upp henne ur sängen i morse så var hon jättevarm. Hon började ju bli lite krasslig redan igår kväll med extra rinnig näsa och hosta, men jag hade hoppats på att hon skulle sova bort det. Så jag var i valet och kvalet om jag skulle åka, men sen så tänkte jag att Viola är ju alltid lite snuvig så det kanske är lika bra att köra på. Jag tog tempen innan vi åkte och den låg på 38,6C så jag gav henne en alvedon och drog iväg. När vi kom fram så var hon riktigt sjuk och ledsen, det rann ur både ögon och näsan och hon hostade slem... Suck, vad tänkte jag egentligen? Som tur va så tyckte fotografen också att hon såg hängig ut och tyckte att vi skulle boka en ny tid =) Så vi åkte hem igen och Viola var så slut att hon somnade i bilen trots att klockan inte var mer än halv elva. 



På eftermiddagen när Viola var lite piggare så tog vi en tur med vagnen i det fina vädret. Det blev en sväng till biblioteket där vi hittade sju nya roliga böcker. Jag blev så glad över att jag hittade fler i "Ellen och Olle sjunger"-serien vilka nog är Violas favorit böcker. När vi kom hem så fick jag äntligen i henne lite mat (yoghurt), men sen så blev hon trött igen och sov en stund innan pappa kom hem. Resten av kvällen spenderades på pappas mage i soffan innan hon gick o la sig för kvällen vilket blev nästan en timme tidigare än vanligt. Hoppas på en friskare dag imorgon.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ja det syns allt att hon ser lite hängig ut, stackarn. Ser kul ut med alla böcker.

2011-03-15 @ 19:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback