Midsommar

2011-06-28 @ 13:26:42
Vilken underbar midsommar det blev! Vi hade min mor och far samt brorsan med familj som firade med oss, vilket var riktigt roligt. Det blev mycket god mat, lek, skratt och lite arbete (husmålning, ogräsrensning) också. För att få lite mer midsommar-känsla så åkte vi på det stora firandet i Mariebergsparken. Alla andra barn hade så vackra blomsterkransar, så det var nästan skämmigt att sätta på Viola min hemmagjorda krans utav egenplockade blommor/ogräs.
Viola fick testa fiskdamm och lyckades få en boll på kroken, vilken var ganska uppskattad. Fast den hann att gå sönder innan vi åkte hem =/  Sen så smakade hon även på kusinernas sockervadd och det var nog en av de godaste saker Viola har fått smaka på. Så det blev lite protester när jag tog bort pinnen ur handen på henne...men som mamma måste man begränsa sockerintaget! Nästa grej att testas var karusellen som Viola var jättaintresseard av. Tur att det fanns småbarnsplatser så att Viola också kunde åka. Hon såg så söt ut där hon åkte i svanen, tyvärr så tittade hon åt fel håll nästan hela turen så det var svårt att få ett bra kort. Men kul var det i varje fall!
I söndags kväll så fick vi besök av denna stora älg. När jag gick ut för att ta kort på den så blev älgen så nyfiken att den gick över vägen och in i vår trädgård. När den började äta på mina äppleträd så gick Joacim in och hämtade två grytlock som han väsnades med för att skrämma älgen. Det lyckades och den sprang iväg. Hoppas inte att den kommer tillbaka för jag är så rädd om mitt nyplanterade plommonträd.
Idag så har jag och Viola varit och badat på Mos strand, det var jätteskönt och alldeles lagom varmt. Jag har ju misstänkt att Viola kommer att älska att bada i sjön...och jag hade rätt....hon tjöt och skrattade högt och plaskade vilt. Jag hade ju tänkt att vi skulle ta det lite lugn och känna på vattnet först med fötterna, men hon mer eller mindre sprang ner i vattnet. Blir nog att spendera sommaren i vattnet =)

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ja vilken rolig helg det var, jag önskade att den aldrig skulle ta slut.

2011-06-28 @ 20:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback