Gekås

2011-06-14 @ 14:08:55
Husrenoveringen fortsätter och snart är ena kortsidan klar. Jag försöker hjälpa till på kvällarna och måla, men det går ganska långsamt. Just målning av fönster är ju ett pilligt jobb som tar tid, men snyggt blir det =) Även om huset just nu tar mycket tid finns det alltid tid för glass och fika. Viola älskar glass, och hon kan själv hålla sin glasspinne utan allt för mycket kladd. Tror att hon känner sig stor nu, för hon vill väldigt gärna sitta på "vuxenstolar" och härma allt vi gör!
Var på Gekås i måndags och shoppade loss med Viola samt en kompis och hennes dotter. Gick jättebra trots att Viola bara sov i 30 minuter innan vi gick in i affären. Fast vid ett tillfälle blev hon ganska tjurig, men då fick hon springa fritt i affären och plocka och titta (med mig tätt i hälarna), vilket gjorde henne på bättre humör. Det måste ju vara astråkigt att sitta i vagnen hela dagen så jag förstår ju att hon blir lite ledsen.
Bästa köpet blev Violas Bobby car som hon bara älskar! När vi kom hem så packade vi upp den direkt så Viola fick testa den. Den var så rolig att hon vägrade att gå av... det slutade med att hon fick äta sin kvällsmat sittandes på bilen =)
Nu så går det bra med maten igen och Violas aptit är på topp! Det bästa är att hon nu gärna äter helt själv. Självklart får man hjälpa till lite då och då, men hon är verkligen jätteduktig och kladdar nästan ingenting. Hon gör mamma stolt =)  (fast det är jag ju oavsett vad hon gör)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback