Vattkoppor

2011-07-13 @ 13:20:11
Då var det Violas tur att få vattkoppor. Vi upptäckte den första koppan i lördags, men vi var osäkra på om det var vattkoppor eller bara ett litet utslag eftersom den satt i hårfästet. När vi sen tittade till Viola på natten så såg jag att hon hade fått två till, en stor på ryggen och en i rumpan. Sen på morgonen så var det betydligt fler...hmm och jag som hade sagt till mig själv att "Viola kanske har turen att bara få några stycken koppor". 

På dagarna så verkar hon inte ha så jobbigt av klåda eller så, men på natten så är det en hel del ledsamheter. Så det blir att smörja henne med kylbalsam några gånger om natten och hon har även fått lite alvedon då hon hade 39C. Tyvärr så har hon mycket koppor i håret, så det är lite svårt att lindra klådan som hon har där. 

Hon har även börjat peka på sig, antagligen undrar hon vad det är för prickar hon har =) Tidigare idag så gav Joacim henne en skrubbhanske som hon genast skrubbade mot huden *hihihi* Fast det är nog inte så smart så jag tog bort den direkt, men det var kul att se att hon är så smart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback