Semestertider

2011-07-06 @ 22:41:29
Nu har äntligen mannen här hemma fått semester, så nu har vi några underbara veckor tillsammans innan verkligheten tar vid igen. Känns som om jag måste njuta extra mycket utav denna sommar då jag ska tillbaka till arbetslivet i slutet av augusti. Så för att njuta till fullo idag så har jag och Viola varit ute med Joacim och pillat med huset hela förmiddagen. Det blev tvätt av fasaden, vilket gick ganska snabbt när vi var två som hjälptes åt. Under tiden vi arbetade så passade Viola på att leka med sin skottkärra och gå på upptäcksfärd.


Trots varmt och skönt väder så lyckades hon hitta en vattenpöl på grusvägen som hon var snabb att sätta sig i! Jag blev mindre glad kan jag säga, då hon precis hade fått ett par nya byxor på sig...men kul hade hon i varje fall och det är väl huvudsaken =P Som straff så blev Viola tvättad med vattenslangen, men det var nog också ganska uppskattat från hennes sida tror jag.


På eftermiddagen så åkte hela familjen till stranden och slappade. Viola ville direkt ner i vattnet, så det var bara att snällt följa efter. När vi hade varit i ett bra tag så hade hon tupphud över hela kroppen så då tyckte vi att det räckte med badandet för denna gång, så vi tog med henne upp. Känns ju minst sagt elakt/pinsamt att bära upp på ett barn som gallskriker och försöker slita sig loss för att kunna springa ner till vattnet igen. Fast man gör ju det för deras eget bästa. För att lugna henne så fick hon några digistivekex och frukt, vilket hjälpte.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Verjar ju varit en perfekt semesterdag, både nytta och nöje. Underbara bilder som vanligt. Önskar jag varit med.

2011-07-07 @ 09:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback