Jakten på smultronen

2011-07-01 @ 13:50:51
Nu har trädgården tagit rejäl fart och vi kan skörda en hel näve med smultron varje dag. Viola har lärt sig att man kan plocka de röda bären själv, så om man vänder bort blicken en stund så hittar man henne med näsan mellan buskarna i jakt på mer smultron! 

Äntligen så har även mina krusbär börjat mogna. Förra året så blev det väldigt få bär och de som var gick inte att äta eftersom de aldrig mognade. Har planer på att göra krusbärsmarmelad om jag nu får ihop tillräckligt med bär i år.


Nu så går tiden så himla fort. Viola lär sig nya saker varje dag och dagens nyhet var att äntligen lyckas att ta på sig en sko helt själv! Fast när hon sedan skulle ta på sig vänsterskon så blev hon bara frustrerad för det är lite svårare med balansen när den skon ska på.

Annars så tycker hon att det är kul att gå baklänges och den senaste veckorna så har hon lärt sig att snurra runt, vilket också är jättekul!

Sen i morse vid bjöjbytet så pekade Viola på sin mage och då berättade jag att den kallas mage. Gissa om jag blev förvånad när hon direkt säger mage tillbaka. Det var väldigt annorlunda att höra henne säga något med ett G i, för det var liksom ett helt nytt läte. Ska bli spännande att se vilka mer ord som kommer!


Idag på förmiddagen så har vi bara lekt och jag har jagat Viola som bara älskar att springa och gömma sig. När man väl får tag på henne så skriker hon av glädje och är snabb på att springa iväg igen för att bli fångad på nytt. Jag kan riktigt förnimma känslan av att bli jagad, det där pirret i magen, både kuligt och läskigt på samma gång =)

Medans jag lagade maten idag så passade Viola på att provsmaka på dillen. Tror den höll god kavlité, för hon mumsade i sig nästan hela dillvippan.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Viola är verkligen något av en kameleont, hon kan se så olika ut på alla kort. :-)

Dill, det är mormors tös det som gillar att tugga i sig bladgrönt.

2011-07-01 @ 14:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback