Babysång

2011-01-24 @ 16:12:06

I helgen var vi på mina kusiners födelsedagskalas. Viola tyckte det var så kul att leka med alla de andra barnen och att få pilla på en massa nya spännande leksaker. Hon testade även Ellas stol som hon verkade tycka om. Jag och pappa får nog köpa en sådan till henne som hon kan ha här hemma framför TV:n.



Testade även en ny maträtt till Viola i helgen, frikadeller på fläskfärs. Jag smaksatte färsen med persilja, vitpeppar och lök samt lite köttfärskrydda som är en blandning av kryddpeppar och ingefära. Till det serverade jag stuvade grönsaker och spegetti. Men som jag anade så tyckte Viola att det var sådär...jag har börjat misstänka att det är spagetti som hon har problem med. Fast pasta funkar ju alltid i burkmat vilket är lite konstigt, men den är ju oftast jättemjuk i den maten.

Idag så gjorde jag lite potatismos till frikadellerna istället och då var det lite godare, men bara lite...suck! Men jag får trösta mig med att hon inte åt så mycket efterrätt heller, vilket måste betytt att hon inte var så hungrig.



Idag så har vi varit på babysång i Kinna och Viola fick leka med tre andra barn. En sak som är säker är ju att Viola är ett energiknippe. Under själva sångstunden så kunde hon inte sitta stilla och titta på, utan hon var tvungen att krypa omkring och ta de andra barnens leksaker eller frökens sånghäfte. Man kan ju inte låta bli att tycka det är roligt även om hon är lite busig! Efter sångstunden så gick vi till lekrummet där Viola lekte med en lastbil som hon tyckte var jätterolig. När vi åkte hem så somnade älsklingen i bilen, men vaknade igen efter bara en halvtimme.

På eftermiddagen så fick Viola faktiskt komma nära Sylvester. Hon har på senare tid lyckligtvis lärt sig att klappa snällt och fick till och med Sylve att kurra.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Är det Violas overall som Sylve parkerat sig i?

Måste ju säga att frikadeller ser ju inte alltför aptitligt ut, så jag förstår att hon inte åt så mycket. :-)

2011-01-24 @ 17:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback