Svampen

2011-01-09 @ 21:55:28

Ja rubriken stämmer in i två bemärkelser. Först så har Viola blivit en svamp som dricker allt hon kommer åt; rester av mitt kaffe, te, julmust och saft. Just julmust fick hon testa i lördags för första gången och hon blev förälskad direkt! Hon fick bara smaka en liten  mun, men direkt när vi tog bort glaset så slet hon det ur min hand och förde det till munnen för att dricka mer. Självklart stoppade vi henne, men det var inte populärt kan jag säga då hon blev ledsen och uppgiven. De senaste dagarna så har faktiskt Viola börjat förstå innebörden av nej, vilket alltså ledde till ovan nämnda reaktion.



Den andra svamp jag menade var den som utvecklats i dotterns rumpa. Hon har för första gången fått blöjeksem och det växer lite svamp också. Tur att vi ska till BVC imorgon då jag får passa på att fråga om råd. Så större delen av kvällen har hon fått krypa runt utan blöja för att lufta sig rejält. Det blev några små pölar, men det får det väl vara värt...

Annars i helgen så har Viola börjat visa tendenser till att bli väldigt mammig. Så fort jag går ur rummet blir hon ledsen och det är bara jag som kan lägga henne för natten utan att hon blir hysterisk. Sen så har hon fått sitt första riv av katten, det var Sylvester som var elak och rev henne över ögat. Efter det så åt hon kattsand med god aptit vilket gjorde oss illamående. Jag passade även på att sy en hissgardin till Violas rum, vilket tog större delen av dagen tack vare diverse katter och bebisar som ryckte i tyget när jag försökte nåla.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Du får framkalla fotot med Viola och de ryska dockorna och sätta upp på väggen.

2011-01-10 @ 06:25:42

Postat av: Neo

Min mamma och pappa brukar också kalla mig svampen. För det är mycket godare att dricka 5 glas mjölk än att äta middag tycker jag.

2011-01-10 @ 06:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback