Min födelsedag

2011-01-25 @ 21:28:01

Dagen började jättebra med ostörd sömn hela natten. Jag vaknade till vid sex-tiden och undrade vad klockan var. När jag insåg att Viola inte sagt ett pip på hela natten var jag tvungen att smyga till hennes rum och lyssna i fall hon fortfarande andades. Kanske låter nojigt, men i en veckas tid nu har jag fått springa flera gånger per natt för att trösta, så en lugn natt var väldigt udda. Sen gick jag och la mig igen och blev inte väckt förrän halv nio.

Efter frukost åkte vi en sväng till öppna förskolan och lekte lite, men Viola börjar helt klart bli för stor för babyrytmiken. Hon vill inte sitta still en sekund utan kryper omkring och är allmänt busig. Efter det så tog vi en sväng till leksaksaffären och köpte en ny låda som Viola kan ha sina leksaker i. När pappa kom hem så åkte hon även runt omkring i den vilket var väldigt roligt!




För att fira min födelsedag köpte jag även med semlor hem till mig och mannen, vilka avnjöts framför TV:n med Dr. Quinn. Sen till middagen så lagade jag Uncle Ben's sweet and sour med ris till makens stora förtret. Innan kvällen var slut så passade jag på att göra tre storkok med efterrätt till Viola. Denna gången blev det banan/apelsin/mango, päron/kiwi och hallon/blåbär, det måste blivit flera liter med fruktpuré totalt!


Kommentarer

Postat av: Anna

Du är sååå duktig med det här med barnmat!

2011-02-07 @ 12:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback