Gamla videofilmer

2011-01-07 @ 20:10:01

Idag så har jag äntligen bränt ut all film på vår videokamera vilket har varit ett överhäng sedan länge. Det fanns faktiskt film från vår USA-resa kvar på kameran. Det var riktigt kul att titta på och man kunde inte låta bli att längta tillbaka dit. Blir nog ganska lagom att åka igen när Viola är runt femton år tror jag, något att se fram emot med andra ord!

Idag så blev både jag och mannen lite chockade när Viola försökte gå efter mig upp i trappan och lyckas klättra helt själv första trappsteget. Det knäppaste var att jag läste lite om utveckling hos en 6-12 månaders bebis igår och just ett kapitel var om att lära barnet att klättra i trappan. Vi visade henne hur man gjorde, men hon blev ganksa snart trött.



Till kvällsmat serverade jag torskgryta med ärtor. Viola har tidigare varit lite reserverad mot ärtor, men idag så tog hon tallriken ifrån mig och plockade ut alla ärtor med sina händer och stoppade i munnen och mumsade för fullt. På kvällen så blev det bad följt av lek, godnattsaga, tandborstning och välling. Vällingstunden gick väl sådär, Viola ville hellre bita mig i armen och jag  har nu flera små bitmärken på underarmen...




Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Tur att Sylve är med och övervakar i trappan.

Snart dags för badkar så att ni kan bada tillsammans, vad söt hon är med badfrissa- :-)

2011-01-07 @ 21:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback