Denna tunga

2011-01-20 @ 21:05:11

Dagen började med att röja iordning lite i köket där det fanns kastruller från i måndags som inte blivit diskade än. Efter det så gick vi ut på promenad i det fina vintervädret. Trots att det var nästan 10 minusgrader så gjorde solen att det var riktigt behagligt. Jag hann inte ens komma till slutet av vår gata innan Viola hade somnat i vagnen. Idag gick jag till biblioteket och lånade fyra pekböcker till Viola. Tänkte att det kunde vara kul för henne att få titta i lite nya böcker med tydliga bilder i. När vi kom hem så fick vi besök av kusinerna Kevin och Riley. Kevin försökte visa Viola hur man målade, men hon föredog att ta hans krita eller bita på en krita...

På eftermiddagen så monterade vi upp Violas hoppgunga igen, men den var fortfarande inte så kul. Fast när jag höjde den så pass att hon inte nuddade golvet så att jag kunde gunga henne som en riktig gunga var det desto roligare! Annars så har Viola sabbat TV:n igen. Lyckligtvis bara tillfälligt, då hon drog ur alla sladdarna ur boxern...

Viola fick smaka på min linssoppa med curry idag och hon tyckte den var jättegod. Tror faktiskt att hon föredrar kraftiga smaker. Serverade fiskbullar i räksås till henne idag som middag, vilket också var ganska kraftigt i smaken, och det var nog också gott då hon slukade hela sin portion.

Sen har vi ju Violas underbara tunga som bara måste hänga ut ur mungipan hela dagarna. Fattar inte riktigt vad den gör, men utanför munnen ska den vara tydligen. Min dotter är bara för underbar =)



Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ja visst är hon underbar, tom med tungan ute. ;-)

2011-01-20 @ 22:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback