Gekås

2011-02-14 @ 12:37:44

I helgen så begav vi oss till Gekås för att köpa presenter till Viola som snart fyller ett år. På vägen dit så stannade vi i Öxabäck där vi gick in i affären och köte lite färdkost. Som tur var så jobbade Marita, så nu fick hon äntligen träffa Viola. Kändes skönt att äntligen besöka affären, har liksom dragit mig för att göra det. Var ju ungefär ett år sedan jag var där senast och man får ju passa på, den ska ju slå igen när som helst...

Efter en liten sovpaus i bilen så var Viola på superhumör på Gekås. Hon pratade jättehögt och studsade upp och ner i vagnen. När det sen blev lunch så var hon så uppe i varv att hon inte kunde koncentrera sig alls. Sen så tyckte hon nog inte maten var så god heller, så det blev bara några skedar mat och en halv banan. Efter maten så tittade jag på kläder medans Joacim och Viola gick till elektronikavdelningen. Det var inga preblem att hitta dom sen, för det var bara att följa ljudet...Viola överröstar allt! Vi hittade en hel del roligt och en massa perfekta leksaker till ett års dagen, så vi var nöjda när vi åkte därifrån.

I söndags så gjorde vi inte så mycket. Fast vi fick ett ryck och städade ur skafferiet och jag åkte äntligen till återvinningsstationen med glas och flaskor. Viola passade på att läsa lite själv. Tror faktiskt att hon börjar bry sig om detaljerna i boken nu för hon brukar peka på olika grejer så man får berätta vad det kallas.



Det var ett tag sen nu jag skrev om Violas barnmat, så nu när jag gjorde ett recept som hon gillade igår så tänkte jag skriva ner det. Egentligen så var det bara en blandning av vad jag hittade i kylskåpet, men gott blev det. Kommer inte ihåg exakt hur mycket jag hade av varje, men grytan innehöll: potatis, rotselleri, morot, zucchini, fläskfärs, lök, timjan, lagerblad, vitpeppar, tomatpuré och vatten. Redde av grytan med maizena så den blev så där kletig och god som Viola gillar, mums!


Kommentarer

Postat av: Anna

Snart stora tjejen! Visst e gekås toppen på leksaker?! De har ju allt till alla åldrar :)

2011-02-14 @ 15:34:17
URL: http://frokenannamaria.blogg.se/

Postat av: Mamma/mormor

Äntligen kanske jag får någon att gå i bokaffärer med.

2011-02-14 @ 17:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback