27års kalas

2011-02-01 @ 12:08:38

I fredags så kom mormor och morfar hit för att spendera helgen med oss. Viola har ju varit lite ledsen några nätter nu men natten till lördagen var extrem och trots alvedon steg febern och nådde 40-grader. Efter en dos alvedon till så släppte febern och hon sov lugnt hela natten, men på morgonen så var det en liten gulbrun fläck på kudden, så antagligen var det trumhinnan som spruckit. Det måste varit öroninflammation, tänk så ont hon måste haft. Lyckligtvis så var hon helt frisk på morgonen igen!

På lördagen var det alltså mitt 27-års kalas. Jag sereverade amerikansk buffé med glaserade kycklingfiléer, revben, fylld bakpotatis, coleslaw och bröd. Till efterrätt blev det brödpudding och citronmarängpaj, mycket gott! Viola hade lite svårt att äta på kalaset för det var så mycket som hände runt omkring henne och hon behöver lungt när hon ska äta. Lyckligtvis så fick hon i sig lite yoghurt och smörgås när hon satt hos farfar. Efter maten så lekte alla barnen med Violas kritor och gjorde fina teckningar, men Viola lekte hellre med grävmaskinen som kusin Kevin tagit med till kalaset.




På söndagen så gjorde vi inte så mycket. Innan mormor och morfar åkte hem så hämtade vi gammelmormor som sovit på Kinna stadshotell och fikade lite här hemma. Efter att de åkte så blev vi helt slut och spenderade resten av dagen i soffan medans Viola sov.



I måndags så var Viola och jag på babysång igen. Där träffade vi en ny mamma som var väldigt trevlig och hennes dotter hette faktiskt Viola i andranamn. Och idag så har vi just kommit tillbaka från öppna förskolan. Precis när vi skulle åka hem så ramlade jag utanför bilen. Lyckligtvis så hade jag just satt in Viola i bilen så det var bara jag som skadade mig. Hela sidan av byxan blev genomblöt och när jag kom hem så såg jag att knät blödde.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Vem är den "gravida" tanten i blå tröja som håller Viola?

2011-02-01 @ 19:35:09

Postat av: Faster Anna :)

ÄNTLIGEN! Som jag väntat, oxå har du hållt den hemlig oxå... Ja säger då det ;) Kul iaf!



Tack för ett bra kalas! Bara säg till när presenten ska användas så får vi boka in det.



Kram!

2011-02-07 @ 12:31:05
URL: http://frokenannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback