Det spökar...

2011-02-09 @ 21:21:48

Ja, det var i varje fall vad de trodde att det gjorde på bilbesiktningen! Det var när jag var där i eftermiddags med Viola och besiktigade vår bil. Vi satt i väntrummet medans de gick över bilen och Viola blev rastlös där hon satt i mitt knä så hon fick gå ner på golvet. Hon tog stöd mot en stol och slog med en pappersmugg på elementet. När det blev tråkigt, efter typ en minut så greppade hon tag i stolen med båda händerna och putte iväg den över golvet. Gubbarna bakom servicedisken tittade undrande på stolen som mystiskt rörde sig över golvet. "Spökar det här eller?" vad det en av dem som frågade innan de böjde sig över disken och såg Viola i full gång att möblera om väntrummet. Jag kunde inte annat än att skratta högt och njuta av hennes upptåg!

Idag så har vi även varit på badet och Viola testade vattenrutschbanan för första gången, vilket var kul. Hon låg på magen och gled i, vilket resulterade i ett litet dyk. Sen så kom hon på en ny grej att göra medans jag duschade. Hon brukar i vanliga fall sitta i en badbalja och plaska, men idag så ville hon testa att ligga på mage och sprattla runt vilket såg lite halvt farligt ut.

På eftermiddagen så tog vi en promenad till Willys och på vägen hem så gick vi in på Erikshjälpen och tanken var att bara gå runt och titta, men idag så fick jag syn på en rolig leksak som skulle passa Viola som jag inte kunde motså, sen så kostade den bara 20:-. Viola var riktigt duktig och fattade fort hur man skulle trä ringarna på giraffens kropp.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Vilken söt. Viola och giraffer trivs tillsammans.

2011-02-09 @ 21:43:44

Postat av: Anna

Är hon som faster Anna, girafflover!? Mina favvodjur! :)

2011-02-11 @ 09:34:33
URL: http://frokenannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback