Dagarna hos mormor och morfar

2011-02-18 @ 17:14:07

Jag och Viola kände att vi behövde lite omväxling i vardagen och åkte direkt efter badet i onsdags till mormor och morfar för att vara där i några dagar. Medans jag packade väskan så lekte Viola med sin stora mjukishund och borstade sina tänder. Det var perfekt att åka efter badet för Viola somnade direkt i bilen och sov hela vägen upp till Lidköping.



Hos mormor och morfar så var det fika direkt när vi kom fram, det blev goda semlor från Emelies bageri. Viola passade på att leka med saltskålen och gömde morfars stegräknare där och hans nycklar i burken med slevar och köksredskap. Så när han dagen efter skulle åka till jobbet så hittade han inte sina nycklar..hihihi!



På torsdagen så var vi ute på stan mest hela dagen och kollade i affärer och jämförde priser på cykelstolar till Viola. Kan inte fatta varför de ska vara så dyra som 800-900 kronor? Annars så köpte jag inte så mycket på stan bara ett nytt regnskydd till vagnen (ett till sittdelen) och hårspännen till Viola som har börjat få ganska lång lugg nu. Vi passade även på att äta på restaurang där jag för en gångs skull åt fisk, som var riktigt god.

Nu har även Viola börjat smågå på allvar. Hon står jättebra om man ställer henne på golvet och tar några steg innan hon antingen ramlar eller sätter sig ner. Dröjer nog inte länge nu tills hon springer omkring. Viola har även de senaste dagarna försökt ställa sig upp utan att ta tag i något, typ helt själv mitt på golvet. Hon har nästan lyckats, bara några försök till så klarar hon nog det också!



Vi passade även på att hälsa på gammelmormor där vi fikade lite goda blåbärsbullar (men Viola fick torftiga sockerfria muffins). Känner att det blev väldigt mycket sötsaker de här dagarna, men det får väl gå an...

När vi skulle åka hem så försökte Viola packa ner sig själv i väskan, men var helt klart för stor för att få plats. Jag hade turen att få henne att sova hela vägen hem också vilket gjorde bilkörningen lättare. Väl hemma så blev Viola jätteglad när hon såg alla katterna. Och när pappa kom hem blev hon glad, men lite blyg och klängde sig fast i mina ben. Pappa tyckte att hon hade vuxit en massa på bara två dagar och blivit en liten dam. Kan ju bero på att Viola hade hårspännen i håret, vilket faktiskt gjorde henne vuxnare!? Tror hon gillar hårspännen för hon protesterade inte även om jag satte i alla jag köpt i håret, utan pekade bara på dom och log glatt.





Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ja det måste vi verkligen göra om, alltid lika mysigt att få besök. Helena jag saknar allt våra onsdagsluncher på stan.

2011-02-18 @ 18:56:03

Postat av: Helena

Ja onsdagsluncherna var bra mysiga =)

2011-02-18 @ 19:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback