Julafton

2011-12-26 @ 20:31:52
Julafton började lugnt med lite morgonmys i sängen med Viola. Efter vällingen så gick vi alla ner till vardagsrummet där vi dagen innan hade monterat ihop Violas julklapp, ett IKEA-barnkök. Hon blev jätteglad när hon fick se det och studsade på stället av lycka! Hon började genast laga mat och lät oss smaka på det hon gjort.



Efter frukost så åkte vi till farmor och farfar för att äta julmat och fira julafton. Där fanns också farbror Richard med familj samt gammelfarmor och gammelmormor, så vi blev ganska många. Efter maten och Kalle Anka så kom tomten på besök. Vi stog i fönstret och tittade efter honom och alla barnen var väldigt exalterade, men så fort Viola såg tomtens lyckta så blev hon jätterädd. Hon tryckte in sin näsa i min kind och bara sniffade på mig för att lugna sig. När tomten sen kom in så blev hon ännu räddare och klängde sig fast i mig för glatta livet. Fast jag kan förstå henne, för tomten såg ganska läskig ut!


En annan toppenpresent blev dockan från farmor och farfar, vilket också firades med en liten dans av lycka. Det är så roligt att se hur glad Viola blir och hur roligt hon tycker det är med julen.



För andra året i rad så har jag haft oturen att drabbas av magsjuka på jul. Så redan natten efter julafton så blev jag dålig och låg i sängen/soffan hela dagen och halvsov...jobbigt värre. Som tur är så gick det över på en dag, men nu är det Joacim som är sjuk istället. Det är så typisk, vi som skulle åka till mormor och morfar för att fira lite jul och nu måste vi skjuta upp det några dagar vilket är jättetråkigt =( Förhoppningsvis så kommer vi iväg imorgon om Joacim känner sig bättre. Så jag och Viola packade väskan idag så vi kan åka direkt på morgonen i så fall. Viola tyckte att det var så roligt med väskan så hon vägrade gå ur den och insisterade på att dricka sin välling i den innan hon gick och lade sig.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Härliga julbilder, men åh så synd att ni skulle bli sjuka igen. :-(

2011-12-26 @ 21:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback