VAB för första gången

2011-08-28 @ 20:40:56
Nu är första arbetsveckan avklarad och jag måste medge att det känns väldigt bra att vara tillbaka i arbetslivet. Det bästa är att jag kommer ifrån jobbet mycket tidigare än jag trodde eftersom vi endast tar ut 30 minuters lunchrast. Lämningen på dagis går också bättre, men fortfarande inte helt smärtfritt. Det konstiga är att när Joacim hämtar henne efter dagis så blir hon jätteglad och tjoar och ropar, men när jag hämtar så reagerar hon knappt på att jag kommit. Kan det bero på att hon är lite sur på mig att jag lämnar henne där? Annars så verkan hon trivas på dagis, vilket gör mig väldigt glad.

Denna helgen har verkligen varit efterlängtad och Joacim kom på den trevliga idén att tända ljus till frukosten för att göra det lite mer speciellt! Vi har även bestämt att både jag och Joacim ska få sova ut var sin dag. Dessvärre så har Viola redan kommit in i dagisrutinerna och vill vakna vid sjutiden...men det är ju endå några timmar längre än vad man måste gå upp på vardagen. Jag var riktigt trött och sov till halv elva i lördags, vaknade först när åskan gick som värst. Även om det var dåligt väder så passade vi på att fixa i trädgården på eftermiddagen och vi fick äntligen klippt den stora häcken utmed vägen som har fått växa vilt i två år nu. Viola passade på att åka på sin Bobby Car samt att käka jord.


Redan på kvällen i lördags så anade jag lite snuva hos Viola, men annars verkade hon pigg. Men när hon vaknade idag så var hon ganska nysig och snuvig redan på morgonen och tyvärr så har det blivit värre nu på kvällen med lite feber också. Hon har varit ganska ynklig idag och när jag stog i duschen så ramlade hon och slog i bakhuvudet i golvet. Pappa tröstade genom att sätta ett plåster i pannan =) Vi läser nämligen boken 'Bäbis dansar' och där får bäbisen massa plåser över hela kroppen för att göra han glad efter att han snubblat på ett grytlock. Så ett plåster i pannan funkar utmärkt för att ta bort smärtan i bakhuvudet!


Imorgon blir det att hålla Viola hemma från dagis. Och eftersom jag har ett nytt jobb har Joacim lovat mig att ta VAB i början. Dessvärre så har han det ganska körigt på jobbet just nu så det passar inte särskilt bra att vara hemma, men det är bara att vänja sig, det kommer ju bli en hel del VAB i framtiden. Det mest spännande blir att han också får ta allt springande på natten (för det brukar bli ganska mycket när Viola är sjuk) vilket han aldrig gjort innan. Men jag vet ju att Joacim är en toppenpappa så det ska nog gå bra det här.

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Hon har fått smak för jord den lilla tjejen.

Roligt med plåstret. :-D

2011-08-28 @ 20:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback