Tiden går...

2011-08-10 @ 20:34:46
Ja, nu går mammaledigheten mot sitt slut... Känns väldigt sorgligt, men Viola är ju helt klart en stor tjej nu som kommer att må jättebra av att gå på dagis. Om man tänker tillbaka på hur vår tid tillsamman varit så började ju allt väldigt lugnt och dagarna bestod mest utav att bara titta på Viola och njuta av de små signaler hon skickade ut. Allt efter som tiden gått så har hon blivit mer och mer självständig och kräver nu väldigt mycket lek, bus och stimulans. Jag är så otroligt tacksam för att jag fått möjligheten att vara hemma så här länge med min underbara dotter! Jag har nu (efter viss ångest) accepterat att hon är redo för att gå på dagis, och jag hoppas bara att hon inte kommer känna sig ensam då hon får långa dagar ifrån oss.



Så för att förbereda inför dagisstarten så har jag och Viola varit på stan idag och tittat på en ryggsäck till henne. Vi hittade en jättefin och billig på Märkesoutleten som passade perfekt. Efter det så åkte vi och hämtade en ny snuttefil som jag hade beställt från Frans & Friends som Viola ska ha bara på dagis, så hon sover gott. Tidigare har jag även beställt namnnappar som är perfekta till dagis för att minska risken att något annat barn får Violas napp.



De senaste dagarna så har Viola kommit på att man kan få plats med två nappar i munnen, hihi. Hela eftermiddagen idag så har vi varit ute i trädgården och jag passade på att skörda några av mina löka som nu var riktigt stora. Jag hängde upp dom ute för att torka, men med allt detta regn så är jag tveksam. Blir nog att jag får ta in dom istället, men vi får se.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ja tänk vad tiden går fort, inte längesen vi kom och tittade på henne när ni just kommit hem från BB. Passande bild när hon med sin fina väska är på väg till dagis.

2011-08-16 @ 20:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback