Trädgårdsarbete

2011-08-14 @ 20:09:06
Idag så har vi pysslat i trädgården mest hela dagen. Joacim har bytt brädor och fixat på balkongen (sista delen av huset som inte är klart) medans jag och Viola har klippt häcken. Det var väldigt smidigt för efter att jag klippt klart så hjälpte Viola mig att städa upp alla kvistar. Sen så lekte hon lite själv också med sin skottkärra och lastade sten och annat skräp hon hittade. Viola passade även på att leka tebjudning, men jag var inte bjuden. Utan hon satt och serverade en kaffekopp med jord till hallonbusken!

I veckan så har vi även lagt in gurka. Det slog det mig då att vi även gjorde detta för ett år sedan, och om man jämför bilderna så ser man ju verkligen att hon har växt. Detta kanske får bli den perfekta bilden som man kan jämnföra år efter år =)


Eftersom Viola är ganska dålig på att äta frukost så har jag nu testat lite olika grejer för att se om hon tycker om något extra mycket. För morgongröt har hon ju inte velat ha på flera månader, inte heller "riktig" gröt vill hon ha. Så de senaste har varit att äta någon sockrig barnyoghurt (jag hade ju helst sett att hon bara äter naturell yoghurt, men har nu gett med mig lite). Det mest populära har dock blivit musli utan något till, som hon av en ren slump fick upp ögonen för när hennes kusiner var här och lekte förra gången. Isak och Neo ville nämligen leka katt, så mormor gav dom lite torrisar (musli) som de åt, och det tyckte Viola såg så spännande ut att hon också smakade. Och sen dess så har hon så fort hon ser påsen med musli blivit lite lätt galen och ivrig. Och häromdagen när jag kom ut i köket satt den lilla damen på en stol och åt från muslin som hon så fint hade hällt ut på bordet. Lite väl stor portion om jag får säga vad jag tycker!


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ha ha, ja absolut att det måste bli den årliga bilden, jättebra. Det är ju roligt att se vad lättpåverkade små barn är, tex med musli, roligt att man varit med och påverkat lite ;-)

2011-08-16 @ 20:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback