Nu får det vara slut på springandet

2011-08-13 @ 13:36:11
Ja det där med nattsömn är ju ett spännande ämne. När det gäller Viola så är hon nog en periodare. Att få henne att somna är inga problem, utan efter en kort kvällsrutin så är det bara att lägga henne i sängen och gå ut ur rummet. Kvällsrutinen består av att läsa några böcker, för tillfället är boken 'Vad gör Pop och Mio nu' hennes absoluta favorit, sen så är det välling följt av tandborstning och sen sängen. Innan jag går ut ger jag henne en slängkyss och vinkar hejdå, då brukar hon vinka tillbaka och antingen fnissa lite eller säga hejdå till mig =) Vi har ju alltid varit välsignade med att få sova ganska länge på morgonen, vilket jag uppskattar väldigt mycket!

Men det är ju just nattsömnen som det är lite sämre med. Vissa perioder så behöver jag knappt gå in alls på nätterna, mendans andra perioder är ganska slitsamma och det blir knappt mer än 30 minuters sammanhängane sömn...fast oftast så är det väl något mellanting med några rundor in till henne per natt. Så jag och Joacim har nu bestämt att detta måste få ett slut! För nu när jag ska tillbaka till jobbet så funkar det ju inte att jag ska hålla på att springa på nätterna och knappt få någon sömn själv! Så de senaste två nätterna så har Viola fått gråta i ca 5 minuter innan jag går in. Fast när man hör henne ropa MAMMA så gör det allt ont i mammahjärtat att vänta. Resultatet har varit ganska bra, bara varit inne två gånger per natt. Fast detta har resulterat i att Viola konstigt nog är superpigg på morgonen. Igår gick vi upp halv sju (väldigt sällan vi går upp innan åtta annars) och idag vid halv åtta.

Idag på förmiddagen så har jag och Viola varit och lekt på en ny lekplats där vi inte varit förut. Det fanns en jättelång rutchkana som vi åkte tillsammans och eftersom jag hade mina träningsbyxor på mig så fick vi jättebra glid och dundrade ner för kanan likt två kanonkulor. Behöver jag tillägga att vi båda flög av och landade i sanden!? Hahaha, hoppas ingen såg oss =) Nu i eftermiddag så blir det grillkalas hos gammelfarmor Margit, ska bli trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback