Besök av mormor och morfar

2011-08-07 @ 14:30:34
I onsdags så kom mormor och morfar på besök, men även brorsan med familj kom över dagen och hälsade på. Vädret var inte helt hundra, men vi åkte till stranden ändå för att bada och leka. Viola tyckte mest om att sitta vid vattenkanten och gräva, mendans kusinen Neo hoppade från bryggan ner i vattnet gång på gång. Äldsta kusinen Isak nöjde sig med att sitta på filten uppe på stranden. Efter lite bad blev det glass för allihopa, men Viola åt lite för långsamt så hon fick glass över hela kroppen.

I början av sommaren så köpte jag en ny soldräkt till Viola, men jag tror hon hann använda den en gång innan den nu varit spårlöst försvunnen hela sommaren. Men av en ren slump så lekte Viola med pappas strumplåda härom dagen...och där låg den! Tror minsann att det är Viola som gömt den där, hon är ju bra på sånt =) Så nu kunde hon äntligen använda soldräkten igen, men hon hade även på sig sin nya baddräkt som hon var sååå söt i.


Mormor och morfar stannade hos oss i två nätter, så på torsdagen så blev det lite mer aktiviteter. På förmiddagen passade vi på att bada vid Hedgärdessjön. Det var riktigt skönt i vattnet och det var lite tråkigt att behöva åka hem. Men Viola var ju tvungen att äta och sova, för på eftermiddagen så åkte vi och kollande på lite olika loppis, men passade även på att göra ett besök på Kvarnen i Hyssna. Vi fikade var sin pajbit och Viola fick en muffins som hon smakade en liten bit på. 


Efter lite påtryckningar från min pappa så blev det även en löptur på kvällen vid Hedgärdessjön. Smarta som vi är så hade vi även med oss badkläder, så när vi hade sprungit klart så gick vi ner till sjön och kastade oss i vattnet...underbart! Ett perfekt avslut på kvällen =)

På fredagen blev det en tripp till Gekås och på vägen dit blev det ett lunchstopp på Mandy's Diner i Älvsered. Fick köpt ett par överdragsbyxor till Viola och även ett par "dagisvantar" (regntåliga). Själv fick jag köpt en del tröjor vilket verkligen var behövligt. En annan sak som hände på Gekås var att Viola ramlade ur kundvagnen. Detta skedde precis i samma stund som jag och mamma pratar om att hon snart är så lång att hon kan tippa ur när hon står och lutar sig ut ur vagnen. Som tur va så höll jag henne i en arm när hon tippade över kanten så jag hann fånga henne innan hon hamnade på golvet. Tyvärr råkade jag riva henne med min ring så hon började blöda lite från hakan. Hon blev väldigt ledsen, men det var nog mest för att hon blev rädd.


Tack mor och far för tre supertrevliga dagar, det måste vi göra om!

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ja riktigt underbara dagar var det, synd att vi inte kan träffas lite oftare bara. Inget vidare att se sig själv på kort bara. ;-)

2011-08-07 @ 15:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback