Kattmat

2011-04-08 @ 13:25:40

För länge sedan när katterna hade sin mat i köket så var det en av Violas största intressen att krypa fram till vattenskålen och plaska. Eftersom vi inte kunde få henne att sluta flyttade vi ut kattmaten till groventrén istället där hon inte kunde se den. Fast de senaste dagarna så har Viola kommit på igen hur kul det är med katternas mat... Varje morgon så ger jag katterna frukost innan jag fixar iordning vår egna frukost och Viola ska självklart vara med och titta. Men nu räcker det inte längre att titta utan hon måste sitta med katterna när de äter och gärna ge dom ett godisregn i form av flygande torrisar, som är sådär uppskattat från deras sida. Dessvärre så hittar även torrisarna in i min tvättmaskin vilket jag inte tycker är så kul...men men...vad gör det om 100 år? ;-)



Igår hade vi en jättemysig dag, på förmiddagen träffade vi lite andra mammor och barn så Viola fick leka av sig ordentligt. Fast oftast så går hon iväg och leker en bit ifrån de andra barnen så jag får hämta henne så hon är med i gemenskapen. På eftermiddagen så trotsade vi det blåsiga vädret och gav oss ut på en promenad till Skene växtcenter där vi tittade på en papegoja som satt i en alldeles för liten bur. Viola tyckte det  var intressant men jag tyckte mest synd om fågeln. När vi kom hem igen så gick vi en rundvandring i trädgården och till  min stora glädje så hittade jag flera spår av att mina tulpaner som jag satte i höstas är på väg upp. Sen så hittade vi också några blåsippor, som jag tagit från min mormors trädgård, som slagit ut! På kvällen så var Viola på strålande humör och var riktigt busig. Det räckte att jag bara tittade på henne så började hon skratta högt =) Jag bara älskar att höra henne skratta, det är verkligen som balsam för själen! När vi busat klart så gick vi upp och började plocka iordning lite och förbereda för nattning. Då gick Viola och hämtade en bok och satte sig i mitt knä, hon var verkligen ivrig att läsa sina böcker. När vi läst ur en bok gick hon och lade tillbaka den på bordet och hämtade en ny som vi läste. Så otroligt mysigt!



Vann ju även lite grejer från Bambino i veckan också vilket alltid är roligt. Och när jag hämtade posten idag så hade jag även fått Violas regnställ som jag vann på tradera förra helgen. Det ser dock väldigt stort ut, men jag får väl testa det på henne när hon vaknar.



Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Vilken härlig busig glimt hon har i ögonen. :-)

Ja stackars katter, ingen matro där inte.

2011-04-08 @ 16:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback