Sångavslutning

2011-04-05 @ 13:02:58

I måndags så var det sista gången på babysången så det blev lite firande. Jag hade bakat en kaffe-på-maten-kaka och andra hade med sig bröd. Sen så hade även sångledaren gjort våfflor, så det blev en massa gott att äta. Vid sångstunden så var Viola snabb fram och började slå på gitarren och var ivrig att börja. Fast när vi sen började sjunga så ville hon hellre gå iväg och gömma sig bakom pianot =)



På eftermiddagen så var vi ute och gungade lite. Det var även premiärgången med sina nya gummistövlar, men de är ju ganska stora så de åkte av hela tiden. Blir nog lite bättre med regnbyxor över, då hålls de i varje fall på plats av resårbanden under skorna. Fast Viola tyckte det var roligt att gunga utan stövlar också. Jag passade på att klippa lite björkris som jag satte lite fjädrar i när vi kom hem. Sen så ställde jag påskriset utanför dörren, men bara några minuter senare så såg jag fjädrar ute på gräsmattan. Så katterna hade varit framme och knyckt fjädrar...suck!



Det nya nu är att öppna skafferiet och ta ut lite olika saker. I söndags var det farinsocker och igår makaroner, ska bli spännande att se vad det blir idag.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Bra Willysreklam med makaronpaketet. :-)

Liten flicka stor gitarr :-)

2011-04-05 @ 13:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback