Påskhelgen

2011-04-25 @ 21:54:38

Påskhelgen spenderades hos mormor och morfar. Som överraskning så kom Viola utklädd till påskkärring och delade ut påskkort. Jag hade tänkt att sy en fin dräkt till henne, men tiden fanns helt enkelt inte och sen så tycker jag kanske att det är lite onödigt att slänga ut pengar på något som bara används några få gånger. Så jag kom på den smarta idén att klippa till ett förkläde och sjalett av disktrasor! Joacim bidrog till outfiten genom att göra en kvast också. Direkt efter att vi kom fram så gick vi på vårmarknad där jag köte en fin stickad tröja till Viola och lite godis till oss vuxna. Sen gick var vi på tivoli där jag vann en stor gosedjursanka i en såndär gripklo-maskin till Viola, vilket gjorde min dag.

På påskafton så blev det äggjakt då Viola och kusinerna fick leta efter ägg med hjälp av olika ledtrådar som mormor och morfar hade målat på små papperslappar. Allt var mycket spännande och jag tror att alla barn blev glada över sina ägg. Efter äggjakten så var det dags för den första löprundan på hur länge som helst. Det var jag, pappa och brorsan som joggade. Eftersom jag inte anser mig vara en löpare så var jag väldigt nöjd med att ta mig runt det långa spåret samt med en rejäl spurt på slutet.

Vi åkte hem på söndagen och det var tur det för strax efter vi kom hem så fick Viola kraftig diarré. Jag fick byta blöjor hela tiden och eftersom det läckte genom varje gång så fick duschen gå varm. Så för första gången gjorde jag iordning väskeersättning som hon drack med god aptit. Jag smakade också på det och det var som att dricka saltvatten, blä! Men efter hon fått i sig lite så fick hon genast mer energi och ville äta lite mat igen (som hon vägrat hela helgen). Lyckligtvis så slutade diarrén precis innan läggdags så jag slapp springa på natten.



Idag så har vi varit ute i trädgården hela dagen. Viola går inte stoppa utan hon smiter ut direkt om dörren står öppen. Som tur är så har jag köpt 50+ solskyddsfaktor så hon kan gå ute i lite lättare kläder, men egentligen så borde hon väl inte vara så mycket i solen. Fast vad ska man göra, jag vill ju inte heller sitta inne när det är så fint väder, sen så är det ju kul att hon får vara med och påta i landen och köra skottkärra!

På eftermiddagen så cyklade jag och Viola till affären och köpte en GB-glasslåda med blandade pinnglassar. När vi kom tillbaka så satt vi allihopa på altanen och avnjöt glass i solskenet. Viola fick smaka på både päronsplitt och GB-sandwich, men hon föredrog den sistnämnda.



Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Sötare påskkärring är nog svår att hitta.

2011-04-26 @ 21:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback