Massa nytt

2010-11-20 @ 10:43:00

De sista dagarna så har Viola gjort en hel del nya grejer. Det började med att hon satt och vifta med armarna, som hon ofta gör. Och då visade jag henne hur man klappar händerna, och direkt så härmar hon mig och klappar faktiskt händerna hon också. Strax efter det så kryper hon fram till en utdragen låda och tar tag i den och drar sig själv upp till knästående. Sen så gav jag bara ett litet stöd, i form av en hand bakom rumpan, när hon ställde sig upp från knästående, häftigt! Nästa genombrott kom vid middagen när jag skulle gå och värma på fruktpurén som hon skulle få till efterrätt. Viola satt snällt kvar vid bordet och på något sätt lyckades hon få tag i sitt dricksglas och drack alldeles själv utan att spilla. Fast jag hjälpte henne att ställa tillbaka glaset på bordet, man vill ju inte utmana ödet...





Idag så var pappa tvungen att ge sig ut och ploga här i byn eftersom vi har ca en decimeter snö som kom i natt. När han kommer hem igen så ska vi nog gå ut och åka pulka med Viola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback