snöigt värre

2010-11-23 @ 21:53:14

Fick sovmorgon till nio idag, helt otroligt! Viola har börjat sova bättre nu, men vissa nätter kan fortfarande vara ganska intensiva med mycket smågråt. Fast inatt så sa hon inte ett pip innan hon vaknade vilket var riktigt ovanligt. Nätterna har blivit mycket bättre sen hon börjat äta lagad mat två gånger om dagen vilket är riktigt skönt.

Tanken med dagen var att gå till öppna förskolan för första gången, men när jag tittade ut ur fönstret i morse såg jag 15cm nysnö och fortsatt snöväder med blåst. Eftersom jag fortfarande inte har någon bil så hade jag varit tvungen att ge mig ut med vagnen och det tyckte jag kändes lite segt, så vi stannade hemma istället. Fast lite senare på dagen så trotsade vi vädret (när plogbilen varit framme) och gick på en liten promenad. När vi kom tillbaka hem så skottade jag av trappan vilket Viola konstigt nog tyckte var jätteroligt för hon började skratta där hon satt i vagnen och tittade på. Dessa små underbara ögonblick Viola bjuder på är verkligen speciella!

Sen så är det förresten bekräftat att Viola kan sätta sig upp. Igår precis innan vi skulle gå och lägga oss så hörde vi Viola gråta och när vi gick in så satt hon upp i sängen och visste inte hur hon skulle lägga sig ner igen...hihihi Och jag ÄR verkligen 100% säker på att jag inte satte henne i sängen när jag la henne för natten. Och idag efter förmiddagsluren så hade hon ställt sig upp i sängen när jag kom in. Stackaren har ju inte riktigt förstått det där med balans än, utan släppte spjälorna i sängen och föll bakåt och slog i huvudet. Men men hon lär väl sig snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback