Pulkapremiär

2010-11-10 @ 20:25:04

Idag har jag hunnit med att göra hur mycket som helst. Dagen började med en premiärtur med pulkan för Viola. Vi tog en promenad till svärmors jobb för att få låna hennes bil. Jag fick dra Viola i pulkan med en hand och putta hennes barnvagn med bilbarnstolen på chassit med den andra. Hon tyckte att åka pulka var roligt till en början, men efter ett tag så tror jag hon blev lite trött för hon hängde som en liten vissen blomma på pulkan...




Sen drog vi iväg till badhuset och simmade lite. Viola tycker alltid det är roligt att bada, men idag så svalde hon väldigt mycket vatten vilket gjorde att hon hostade och nästan kräktes upp vatten flera gånger. Efter badet så var det lunch, fick bli kycklinggrytan med ris jag gjorde förra veckan. Hon måste varit väldigt hungrig för den gick ner utan problem! Efter maten skyndade vi iväg till svärmors jobb igen för att lämna tillbaka bilen. Och där blev vi fast ett tag för farmor ville självklart leka med Viola. Sen så charmades ju resten av personalen på avdelningen också =) vilket också tog lite tid!

På eftermiddagen så passade jag på att göra iordning akvariet, som hade förfallit totalt. Och gissa om fiskarna blev lyckliga när de fick nytt friskt vatten och en pump som fungerar igen. Känns alltid trevligt att göra sina djur glada!

Efter det så kom Joacim hem och som vanligt blev Viola uppspelt och glad. Idag spratt det i både Violas ben och armar när pappa kom innanför dörren. Det är verkligen mysigt att se henne älska sin pappa så mycket. Far och dotter passade sedan på att gunga på hästen medans jag lagade mat.






Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ett under att era fiskar levde i det vattnet. ;)

2010-11-10 @ 21:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback