pasta med ostsås och broccoli

2010-11-11 @ 21:26:54

Idag har vi inte gjort så värst mycket, bara lekt och skrattat. Gjorde en liten pulkatur idag igen och jag tror att Viola tyckte det var lite roligare idag för när jag stannade så ryckte det lite i hennes kropp, som om hon ville åka mera. Sen så försökte vi göra snöänglar, men det var för svårt för snuttan då hon blir ganska stel i sin overall. Efter det så fick Viola prova att putta ner snön som låg på altanräcket, vilket hon klarade galant. Innan vi gick in smakade vi båda två på snön...den var god och Viola tyckte det var väldigt spännande att suga på lite snö. Insåg sen att det kanske inte är så smart att ge min dotter snö som säkerligen innehåller en massa avgaser m.m. men vad gör det om hundra år?

Till lunch så bjöds det på en ny rätt, nämligen pasta med ostsås och broccoli. Det blev så mycket mat att jag var tvungen att slänga hälften... I receptet stog det fyra portioner, men det var mer 8 portioner och i Violas fall kanske 16 stycken!

250g broccoli
1-2 dl gröna ärtor
1,5 msk smör
2,5 msk vetemjöl
5 dl mjölk (blandade lättmjölk och grädde för bättre fetthalt)
2 dl riven ost
vitpeppar
1,5 dl risoni





På eftermiddagen så blev Viola lite uttråkad och ingenting var kul. Lyckligtvis så råkade vi trampa på ett tomt kötbullepaket när vi var ute och övningsgick som var lyfte humöret. Denna sysselsättning gav mig tid att fixa maten till oss vuxna. Idag fick det bli baconinlindad torsk med tomat- och chiliris.



På kvällen när mannen kommit hem så passade jag på att åka till gymmet. Så skönt att komma hemifrån ett tag och bara rensa hjärnan och bli lite vuxen igen. Jag har ju förresten som mål nu att komma tillbaka till min ursprungsvikt (innan graviditet) innan Viola är 1 år. Det betyder att jag bara har knappt 4 månader kvar =O  Ska ha invägning imorgon, vilket jag absolut inte ser fram emot...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback