öppna föskolan

2010-11-30 @ 20:44:19

Blev något förvånad när jag klev utanför dörren här hemma i morse och insåg att det var betydligt kallare än vanligt. Efter att jag skrapat rutorna på bilen och tappat känseln i fingrarna tittade jag på mätaren och såg att det var -11C!! Det slog mig då att jag kanske borde tagit på Viola mer kläder? Hur som helst så var vi tvungna att åka eftersom babyrytmiken började vid 10 på öppna förskolan som vi besökte för första gången idag.

Kändes lite jobbigt att komma som ny till öppna förskolan med jag hade sån tur att det kom en mamma samtidigt som mig som jag kunde följa efter. Möttes av en kvinna i dörren som direkt frågade om vi var nya. Efter att vi presenterat oss så fick vi en rundvandring och strax därefter började rytmiken. Tyckte kanske inte att den var så jättebra, men Viola verkade tycka den var rolig. Det var massor av nya barn, tror det var totalt 19 barn, men Viola var inte blyg det minsta. Hon pratade som vanligt högst av alla vilket gjorde mig stolt. Träffade en annan mamma där som hade en dotter som var en vecka yngre än Viola som jag även gick i samma MVC-grupp som innan våra barn var födda.

På eftermiddagen tog vi oss en promenad också i det fina vädret, men eftersom det  var så otroligt kallt och för att jag inte hade några långkalsonger så blev det en kort promenix. Då det var så kallt så hade jag åkpåsen till vagnen också, men jag fattar inte riktigt hur jag ska göra för att få den att sitta fast. Efter mycket trixande så tror jag nog att jag kom på den bästa lösningen, vilket blev att trä i bältena och att spänna fast Viola.

En ny grej som Viola tycker är roligt är att titta på tvätten som snurrar runt och som låter så konstigt. Sen så är det ju också superskoj att stå mot nya grinden ovanför trappan och studsa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback