Ofrivillig svält

2010-11-24 @ 21:20:05

Onsdagar betyder ju bad för oss och idag fick vi testa en ny grej under lektionen. Vi har ju använt badring förut för att Viola ska öva upp balansen i vattnet, men idag så var det dags för armkuddar. Många av de andra barnen blev först hysteriska när de fick kuddarna på sig, men Viola som alltid är så nyfiken tyckte bara de var intressanta. Dessvärre så satte hennes nyfikenhet stopp för förmågan att simma eftersom hon ville pilla på ventilen hela tiden och bara sprattlade omkring i vattnet utan att veta vad hon gjorde.

Efter badet var det dags för lunch, men så fort Viola såg maten började hon gråta. Hmm....det är ganska jobbigt att hamna i en frustrerande situation och veta att man måste låta bli att pressa henne att äta, det ska ju vara kul ju. Efter några tappra försök med diverse lek och mutande fick jag se mig besegrad och ge henne gröt istället, som hon tack och lov åt upp. Det har tyvärr varit lite extra krångligt de senaste dagarna med maten, men det beror med största sannolikhet på att hon har börjat få sina övre framtänder.

Sen när det var min tur att äta luch så satt Viola med och då blev hon väldigt nyfiken på min mat och jag gav henne små bitar av avokado, men de åkte ut igen. Sen fick hon tag på min citron och den ÄLSKADE hon! Då kommer min fråga; hur kan man vilja suga på en citron istället för att äta mammas hemlagade mat med massor av kärlek i?? Får nog ta och ställa Viola till svars om några år angående detta.




Som mellanmål försökte jag ge henne en smörgås med mosat ägg på, men efter en liten bit så ville hon inte ha mer så hon fick leka med maten lite. Hon visade då en ny och lite aggresiv sida då hon hackade ihjäl smörgåsen med sin gaffel.



Vid middagen så blev det en repris på lunchen med undantaget att hon inte ens ville äta gröt... Hon måste väl vara hungrig?? Kände nästan att jag blev galen och det var en väldig lättnad när underbara pappa kom hem och redde upp situationen med en fruktsmoothie med sötpotatis, äpple, blåbär och pumpa som hon åt upp utan problem.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ha ha ha, skrattar högt när jag läser. Så roligt skrivet och passande bilder.

2010-11-24 @ 21:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback