Nu går det fort

2010-11-22 @ 21:18:10

Oj oj, nu går det undan. På bara några dagar så har Viola utvecklats något så otroligt mycket. Hon har börjat förstå det där med magstyrka så nu orkar hon komma upp på knä, fast sen så kan hon inte riktigt komma vidare. Nästa steg därifrån måste vara att krypa iväg med dem klassiska krypstilen, och det är nog inte långt borta. Annars så måste jag nog säga att hon kryper nu, hon tar sig fram till det hon vill utan problem, även om det är med ålningsstilen




Idag så satte hon sig upp för första gången också. Jag la henne på golvet liggandes på magen i köket och gick för att hämta något i hallen. När jag kom tillbaka satt hon upp med en leksak i handen! Jag funderade länge på om jag verkligen la henne på mage innan jag gick ut, men jag är 90% säker på det. Typsikt bara att hon skulle sätta sig själv första gången när jag inte fick se!

Vi har ju tränat en hel del på att ställa oss upp och det kan Viola utan problem om jag håller henne i händerna. Idag så tog vi nästa steg i träningen och testade att hålla i en byrålåda. Och som jag misstänkte så klarade hon det galant (till knästående)! Hon försökte även ställa sig upp efter att ha kommit upp på knä, men hon avbröt försöket snabbt när hon fick tag i leksaken jag hade lagt i lådan för att locka henne.



Förlåt kära dotter för att mamma inte alltid klär dig så fint, men ibland så måste man ha på sig udda kombinationer för mamma är dålig på att tvätta i tid...


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Man kan riktigt se hur hon koncentrerar sig när tungan hänger utanför. Nu kryper hon nog nästa gång vi ses.

Man kan säga att du matchar randigt med randigt, det kunde allt vara värre. :-)

2010-11-22 @ 21:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback