kattmatshysteri

2010-11-20 @ 18:49:45

När pappa kom hem så blev det en tur i pulkan. Dessvärre så fanns det inget direkt glid i pulkan så att åka ner för en liten backe var inte att tänka på... Så det fick bli en promenad i vintervädret istället och vi hamnade till slut på en lekplats där Viola fick leka lite.



På eftermiddagen så åkte hela familjen och handlade på ICA. Där hittade jag ÄNTLIGEN en ängel att ha i Violas fönster som julpynt, men den fanns ju bara i vitt, typiskt! Det gjorde mig ganska irriterad, men vi hittade ju en massa annat kul som lyfte stämningen igen. När vi kom hem så blev Viola som besatt i kattmaten och vad vi än gjorde så kröp hon dit direkt och pillade. Även tidigare idag var hon där och grejade. När jag skulle ta bort henne därifrån så upptäckte jag att hon såg så konstig ut på munnen, så jag stoppade in mitt finger och rörde runt lite. Och gissa om jag blev illamående när en stor kattmatsbit (blötmat) ramlade ut hennes mun! Konstigt nog så verkade Viola tycka det va gott med kattmat eftersom hon blev superledsen när jag tog bort kattmatskålarna.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Birgit ser lite irriterad ut över mat-tjuven.

2010-11-21 @ 11:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback