insnöad

2010-11-09 @ 21:12:40

Dagen började tråkigt med alldeles för mycket snö och en bil som fortfarande har sommardäck. Efter stora försök till att låna svärmors bil (vilket jag fick) fick jag inse att tiden inte räckte till för att både gå och hämta bilen på hennes jobb samt att köra till babysången. Så vi var tvunga att bita i det sura äpplet och stanna hemma och med andra ord missa sista tillfället av sångträffen =(   Efter en liten tår så gjorde jag och Viola egen musik; hon med en pillerburk som maracas och jag ackompanjerade med sång, vilket lyfte bådas humör igen!

Resten av dagen utnyttjades till att städa huset, tvätta och bädda nytt. Sen passade jag även på att koka två nya storkok av fruktpuré. Idag testade jag kombinationerna päron-banan-blåbär och äpple-jordgubb.



Viola fick ryska dockor av gammelfarmor när vi var där i helgen och jag gjorde ett försök till att få henne att passa in i raden av gummor, men det gick väl sådär...


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Det var bland de roligaste kort jag sett. :-)

2010-11-09 @ 21:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback