Hon fortsätter att överraska mig

2010-11-03 @ 16:27:09

Lagad mat har ju varit lite av ett dilemma här hemma hos familjen Eriksson. Viola är ju en väldigt bestämd liten tjej som bara äter precis när det passar henne. Och denna långvariga förkylning som hela familjen åkt på hjälper ju inte aptiten direkt...

Var på BVC för 8 månaders-kontroll idag och då pratade vi just om hur jag kan få Viola lite mer matglad. Sköterskan tyckte att mitt matschema såg bra ut och med tanke på att Viola växer som hon ska så tyckte hon att vi skulle fortsätta som vanligt.

Så idag när jag skulle mata Viola så hände det...hon åt en hel portion, bara sådär! Det var till och med en fryst portion av kalopps som jag hade lagat förra veckan, så jag hade inga höga förväntingar innan matning, men hon bara fortsatte att gapa och ville ha mer ända tills portionen var slut. Sen så fick hon smaka på min nyaste fruktpurékombo banan/apelsin/äpple och det tyckte hon var super gott!

Man blir verkligen lycklig som mamma när man ser sitt barn äta, måste vara något inbyggt i oss föräldrar som får oss att känna så. Underbart!


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Tur Viola har en mamma som är så duktig på matlagning som du är.

2010-11-03 @ 21:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback