Första barnvakten

2010-11-08 @ 11:21:04

I helgen så var det första gången som jag och mannen skulle vara barnfria. Vi hade fått konsertbiljetter till Håkan Hellström av min mamma och skulle gå dit med brorsan och hans fru. Mamma och pappa hade tagit på sig att vara barnvakt åt både Viola och brorsans två barn. Eftersom jag gillar listor (och eftersom mamma ville ha en) så gjorde jag en liten lista på Violas rutiner. Det kändes ganksa konstigt att åka därifrån, men jag kände mig mycket lugnare när jag fick regelbundna sms-rapporter.

Test av nya leksaker hos kusinerna




När kvällen var slut och vi hämtade Viola, låg hon och sov så gott på brorsans säng. Skönt att hon klarade kvällen så bra! Och lyckligtvis så förstod Viola att mamma och pappa var trötta för hon gav oss sovmorgon till 9:30 på söndagen =)

Söndagen bjöd på vackert väder, extrem huvudvärk och besök hos Violas gammelfarmor Margit och gammelmormor Halldis. Som sagt så passade vår lilla familj på att njuta av solen på förmiddagen och gick till lekplatsen och gungade, åkte rutschkana m.m. Det var även premiär av Violas nya vinteroverall, som hon var så otroligt söt i!







När vi kom hem så blev det lite stressigt eftersom vi skulle åka till Margit och Halldis, men Viola hade inte sovit än vilket vi ville att hon skulle göra först och vi hade ännu inte ätit lunch. Då fick jag naturligtvis kanon-huvudvärk och fick lägga mig på soffan och vila medans mannen åkte till McDonalds och hämtade mat.

Efter lite värktabletter och mat mådde jag lite bättre och vi drog iväg för att fika hos Margit. Där passade Viola även på att smaska lite gröt. Sen så tittade jag på lite dukar som Margit ville göra sig av med inför flytten till sin nya lägenhet. Det fick bli två dukar, en stor vit samt en vit med fina broderade blommor på. Just den med blommor hade Margit vävt själv en gång i tiden till sin mamma.

Viola med gammelfarmor

Sen så åkte vi vidare till Violas farmor som just hade kommit hem från Värmland där hon hade hämtat sin mamma Halldis. Det var faktiskt första gången hon såg Viola, vilket kändes lite speciellt.

Kvällen avslutades framför TV:n med Toy Story och ännu värre huvudvärk samt ompyssling av mannen.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Det var en väldigt fin overall, passar henne perfekt. Fint kort på Viola och hennes gammelfarmor också.

2010-11-08 @ 17:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback