Grillkalas

2010-12-05 @ 21:32:31

Nu har Viola lärt sig att ställa sig upp och bara därför så vill hon göra det HELA tiden. Detta har gett oss lite problem vid nattning då hon istället för att somna drar sig upp till stående i sängen. Sen står hon där och smågråter tills någon kommer in och lägger henne igen. Sen så börjar det om igen... Är det så här det ska vara vid nattning nu i fortsättningen? Får ta det som en trevlig utmaning =)

Annars så har helgen bjudit på julklappshandling i Borås och kalas hos Violas farfar. På kalaset så invigde vi farfars nya utegrill som vi grillade korv på och Viola åkte även lite pulka. Det var riktigt trevligt att vara ute och mysa i snön. Viola blev lite uttråkad det sista så vi gick in och lekte med lego istället.




Vi har även pyntat lite mer här hemma denna helgen, blev ju nästan inget sånt gjort förra helgen. Viola tyckte det var jättekul att leka med mitt julgranspynt som också kom med ner från vinden. Min fina pelikan har numera endast ett ben, behöver jag säga mer? Tyvärr så blev det inget julbak, men det kanske är bra för då kan man inte äta upp det heller...

Sen så har jag börjar introducera grövre mat också till Viola, känner att jag varit lite för mesig med maten förut. Det har gått jättebra, speciellt när pappa matar. Jag lagade potatis-, morot- och palsternackamos med torsk, citron och gröna ärtor. De gröna ärtorna passerade hela...hihihi. Sen så älskar hon ju klementiner och det räcker att jag delar en klyfta på tre så kan hon äta dem nu.




Gjorde även ett storkok efterrätt idag: päron/kiwi/banan. Får se hur hon tycker det smakar imorgon.


Kommentarer

Postat av: Mamma/Mormor

Smakar hon inte på de goda doodlarna som ligger där på bordet. :-)

2010-12-06 @ 14:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback