Tidiga julklappar

2010-12-20 @ 11:09:42

I lördags så bar det av till Borås för att inhandla de sista julklapparna. Konstigt nog så blev det inte så mycket julklappar som vi hade tänkt så jag får nog göra ett race i veckan också. Fick i varje fall köpt ett par nya byxor till mig själv vilket var på tiden.

Mitt under julhandeln så bevittnade vi ett snatteri. Vi gick förbi Kicks-butiken precis när en äldre man rusar ut ur affären och putter omkull några hyllor. Personalen sprang efter och ropade, men ingen reagerade så han kom undan. Efter detta så fick jag en olustig känsla i bröstet...som mamma har jag märkt att man är lite känsligare. Mina tankar vandarde iväg och tänkte på hur jag skulle reagerat om det varit ett rån eller liknande. Fast det är ju ingen vits att tänka så för det mår man ju inte bra av. Efter detta så fikade vi lite, men det var svårt att få i Viola mat då hon var mer intresserad av alla andra barn som satt runt omkring oss.

Viola som satt i vagnen typ hela dagen var jätteduktig och gnällde inte en enda gång. Och när vi kom hem så var det egenligen läggdags för henne, men hon fick leka lite först för att göra av med lite energi.

På söndagen så vakande dotter tidigare än vanligt, säkerligen på grund av att hon inte gjorde så mycket dagen innan. Efter frukost så åkte mannen och hjälpte sin brorsa att lägga golv medans jag och Viola städade här hemma. Sen så fick Viola smaka på ett smörgåsrån för fösta gången vilket var riktigt populärt!



Sen så har ju Viola blivit kär i dammsugaren. Så när jag dammsuger så kryper hon efter och klättrar upp på den så att det blåser i hennes ansikte. Det tycker hon är jättekul!



Efter städningen så kom Violas farmor och farfar samt gammelfarmor på besök. De hade med sig julklappar och Viola öppnade några på en gång. Vi bjöd på lite hembakat i form av lussebullar och mjuk pepparkaka, men vi mumsade även på munkar som gästerna hade med sig. Efter fikat så åkte de vidare till Violas kusiner för att ge dem julklappar och vi åkte och handlade lite mat. Kvällen spenderades framför TV:n med en mysig julfilm som vi spelade in tidigare på dagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback