Julmys

2010-12-14 @ 20:50:40

På förmiddagen så var vi på öppna förskolan där nästan alla andra barn var utklädda till pepparkaksgubbar eller tomtar. Viola stack ut då hon var klädd i lila- och svartradigt! Andra saker som gjorde att hon stod ut från alla barn var det att hon under babyrytmiken kröp fram till fröknarna och tittade på dom, medan alla andra barn satt snällt hos sina föräldrar. Hon ville även pilla på deras CD-spelare, men då fick jag gå fram och hämta henne. Jag tyckte det var väldigt kul att se att hon var så orädd och vågade krypa ifrån mig på det sättet.

Resten av dagen spenderade vi med att pynta här hemma. Jag har varit ganska seg och inte riktigt kommit mig för att julfixa, men idag så tog jag mig äntligen i kragen. Vi tog fram alla tomtar och placerade runt om i hela huset, sen så pyntade vi lite extra med glitter på några hyllor. Spelade även bra julmusik för att få lite mer känsla och så bakade jag en mjuk pepparkaka vilket gjorde att hela huset doftade underbart.



Jag har i flera månader nu tänkt fixa några fina julkort på vår lilla famlij, men inte heller där kommit till skott. Eftersom det snart är jul så har jag börjat få lite lätt panik nu och de senaste dagarna så har kameran gått varm här hemma. Sen idag så fick vi äntligen till några bra kort, så imorgon kan jag hämta ut dom!



Viola har blivit fixerad utav te. Varje frukost så vill hon smaka på mitt Lipton yellow label och när jag är klar kan hon ibland lyckas sno min tepåse som hon då sitter och suger på.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Vilken skön min hon har när hon håller i te-påsen.

Fantastiskt söt i sin kofta.

Är det ett pynt ni köpt i Usa?

2010-12-14 @ 21:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback