Avslutning i valen

2010-12-15 @ 21:11:24

Idag var det avslutning på badet för Viola. Eftersom det snart är jul så var det även lite nya aktiviterter i vattnet så som dans runt granen då vi sjöng små grodorna. Som avslutningspresent fick Viola en haj, egentligen skulle det vara en val (vilket var den kurs hon precis avslutat), men den badfiguren var slut hos leverantören. Det var likadant när hon var klar med första badkursen, då hon fick en bläckfisk istället för en pelikan. Efter badet så var det lite mys för oss föräldrar i jacuzzin där det serverades lättare tilltugg. Viola fick hänga med ner i bubbelbadet, men hon verkade inte bry sig om alla bubblor som virvlade runt omkring henne. Efter ett tag så blev jag så varm att jag gick upp med Viola sittandes på armen. Plötsligt ser jag små små blå korn på min arm. Ganska snart inser jag att Viola har bajsat lite! Tittar i badbyxan, men där finns ingen korv som tur är, men en massa små blåbärsfrön flyter det omkring i den kvarvarande vätskan... Säger till de andra mammorna som fortfranade sitter i badet att Viola har lagt en blöt fis, men ingen tyckte det var så farligt så de satt kvar ett tag till. Hihi, det är så typiskt föräldrar, man skulle då aldrig suttit kvar om ett barn bajsade i poolen innan man själv fick barn. Men som förälder kan man inte vara kräkmagad direkt!



På eftermiddagen så åkte vi och hämtade våra fina julkort som vi fixade till på datorn igår. Jag blev väldigt nöjd och har redan lagt dem i kuvert och skrivit adresser på. Resten av dagen har spenderats till att slå in julklappar och öppnat julkalendrar som vi har tre stycken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback